CHINA

 

Name Country Established Language Owner Period Format Political View Circulation Website AMW Credibility Score AMW Verified
China Economic Daily China 1983 Chinese State owned Daily Online Pro-business      1,680,000 Website 8.73 NO
The Economic Observer China 2001 Chinese, English Sanlian Group Weekly Online Pro-business         530,000 Website 8.62 NO
Information Times China 1985 Chinese Guangzhou Daily Newspaper Group Daily Print, Online Pro-business      1,570,000 Website 8.62 green checkmark
China Daily China 1981 English State owned Daily Online slightly liberal         500,000 Website 8.61 NO
China Law Blog China 2006 English Dan Harris Daily Blog Pro-business      4,800,000 Website 8.37 NO
China Briefing China 1992 English Dezan Shira & Associates Monthly Online Pro-business         450,000 Website 8.35 green checkmark
Beijing Times China 2001 Chinese State owned Daily Print Objective      2,400,000   8.32 NO
Shanghai Daily China 1999 English Shanghai United Media Group Daily Online Liberal      2,300,000 Website 8.32 green checkmark
China Channel China 2015 English Matthew Brennan Daily Blog Pro-business      2,600,000 Website 8.31 green checkmark
TechinAsia China 2010 English Private-numerous Daily Blog Pro-business      3,100,000 Website 8.29 green checkmark
China Policy Institue UK 2004 English University of Nottingham Daily Blog China studies           86,000 Website 8.28 NO
Reference News China 1931 Chinese, Korean, Mongolian State owned Daily Print, Online Conservative      4,200,000 Website 8.27 NO
Sichuan Daily China 1951 Chinese State owned Daily Print, Online Liberal      8,200,000 Website 8.27 green checkmark
Southern Metropolis Daily China 1997 Chinese Nanfang Media Group Daily Print Liberal      1,690,000   8.26 NO
Southern Weekly China 1984 Chinese Southern Weekly Press Daily Print, Online Liberal      1,700,000 Website 8.25 green checkmark
Chinadialogue.net China 2006 English NGO Daily Online Liberal      2,470,000 Website 8.25 NO
China Film Insider China 2015 English Private Daily Online Pro-business         270,000 Website 8.25 NO
China Internet Watch China 2007 English Incitez Pte. Ltd. Daily Online Pro-business      1,100,000 Website 8.25 NO
TheChinaobserver China 2009 English Private Daily Blog Pro-business      2,600,000 Website 8.25 green checkmark
Legal Daily China   Chinee State owned Dailly Online Conservative         250,000 Website 8.25 NO
Yangcheng Evening News China 1956 Chinese Yangcheng Evening News Group Daily Print, Online Liberal      1,170,000 Website 8.24 NO
Southern Daily China 1949 Chinese, English Sichuan Daily Newspaper Industry Group Daily Print, Online Liberal         270,000 Website 8.22 NO
DRiNK China 2008 English Thirsty Works Quarterly Print, Online Liberal         250,000 Website 8.16 green checkmark
Nanguo Metropolis Daily China 2001 Chinese Hainan Daily Press Group Daily Print, Online Liberal      1,700,000   8.13 green checkmark
Shenzhen Daily China 1997 Chinese, English Shenzhen Media Group Daily Print, Online Liberal           30,000 Website 8.11 green checkmark
China Solved China 2003 English Andrew Hupert Daily Blog Pro-business      3,325,000 Website 8.09 NO
Beijing Today China 2001 English State owned Daily Print Conservative           55,000 Website 8.08 NO
Lost Laowai China 2006 English Private Daily Blog Objective      3,250,000 Website 8.07 NO
SupChina China 2015 English Anla Cheng Daily Blog Pro-business         450,000 Website 8.07 NO
Managing the Dragon China 2009 English Jack Perkowski Daily Blog Pro-business      1,900,000 Website 8.03 NO
China Whisper China 2010 English Peter Wang Daily Blog Objective         860,000 Website 8.02 NO
Shanghai Morning Post China 1999 Chinese Jiefang Daily Newspaper Group Daily Print, Online Liberal         500,000 Website 7.62 green checkmark
Yanzhao Metropolis Daily China 1996 Chinese Hebei Daily Newspaper Group Daily Print, Online Conservative      1,200,000 Website 7.48 green checkmark
Hainan Daily China 1950 Chinese Hainan Daily Press Group Daily Online Conservative      1,320,000 Website 7.27 green checkmark
Global Times - Chinese China 1993 Chinese State owned Daily Print, Online Conservative         200,000 Website 6.96 NO
Global Times - English China 2009 English State owned Daily Online Conservative      1,500,000 Website 6.96 NO
Yangtse Evening Post China 1948 Chinese State owned Daily Print, Online Conservative         980,000 Website 6.86 NO
People's Daily (Renmin Ribao) China 1948 Chinese State owned Daily Print Conservative      3,000,000 Website 6.81 NO
Liaoning Daily China 1954 Chinese State owned Daily Print, Online Conservative      1,600,000 Website 6.79 green checkmark
Beijing Youth Daily China 1981 Chinese State owned Daily Print, Online Conservative         650,000 Website 6.77 NO
Qilu Evening News China 1988 Chinese Dazhong Newspaper Group Daily Print, Online Conservative      1,670,000 Website 6.76 NO
Xinjiang Daily China 1949 Chinese State owned Daily Print, Online Conservative         124,000 Website 6.74 NO
Wuxi Daily China 1949 Chinese State owned Daily Print Conservative         600,000 Website 6.71 green checkmark
Guangming Daily China 1949 Chinese State owned Daily Print Conservative         490,000 Website 6.69 NO
Hebei Daily China 1949 Chinese Hebei Daily Newspaper Group Daily Print, Online Conservative      1,100,000 Website 6.69 green checkmark
Xinmin Evening News China 1929 Chinese Wenhui-xinmin United Press Group Daily Print, Online Conservative         420,000 Website 6.68 NO
Wenhui Bao China 1938 Chinese Wenhui-Xinmin United Press Group Daily Print, Online Conservative      1,800,000 Website 6.66 NO
Gongren Ribao China 1946 Chinese State owned Daily Print Conservative      2,200,000 Website 6.65 NO
Beijing Daily China 1952 Chinese State owned Daily Print, Online Conservative         400,000 Website 6.61 NO
Guizhou Daily China 1953 Chinese State owned Daily Print, Online Conservative         980,000 Website 6.61 green checkmark
Xinhua Daily China 1938 Chinese State owned Daily Print, Online Conservative         470,000 Website 6.61 NO
Harbin Daily China 1945 Chinese Harbin Daily Newspaper Industry Group Daily Print Conservative      1,100,000   6.58 green checkmark
Jiefang Daily China 1949 Chinese State owned Daily Print, Online Conservative         700,000 Website 6.57 NO
China Youth Daily China 1951 Chinese State owned Daily Print, Online Conservative      1,000,000 Website 6.54 NO
Beijing Evening News China 1958 Chinese State owned Daily Pring, Online Conservative         340,000 Website 6.53 NO
PLA Daily (Jiefangjun Bao) China 2003 Chinese, English State owned Daily Online Conservative      2,800,000 Website 6.46 NO
Vison Times Australia 2006 English, Chinese Vision Times Media  Daily Online anti-China         140,000 Website 6.32 NO
City Weekend China 1999 English Ringier Bi-weekly Print, Online Liberal         210,000 Website 5.67 NO
The Beijinger  China 2001 English True Run Media Monthly Print, Online Liberal         192,000 Website 5.51 NO

 

NOTES

The above rankings were last updated on February 28, 2019, and are based on the most recent Credibility Score Reports and Annual Audit Reports issued as of the end of 2018.

 

LEGAL NOTICE

The word marks “AMW Verified”, and “AMW Credibility Score” are the registered trademarks of Easton-Harlow Press. The use or misuse of these trademarks or any other content on this site, except as provided in these Conditions of Use or in the Content, is strictly prohibited.