MYANMAR

 

Name Region Established Language Owner Period Format Political View Topics Circulation Website AMW Credibility Score AMW Verified
7 Day Daily National 2002 Burmese 7 Day TV Daily Print, online Independent All     1,400,000 Website 8.23 green checkmark
Democracy Today National 2014 Burmese MYANMAR NEWS NETWORK COMPANY LTD Daily Print, online Pro-democracy Politics, news        125,000 Website 8.17 green checkmark
Myanmar Business Today National 2012 English TPN Media Weekly Print, online Pro-business Business news            7,833 Website 8.22 green checkmark
Frontier Myanmar National 2015 English Black Knight Media Weekly Print, online Independent All        275,000 Website 8.2 green checkmark
Daily Eleven National 2009 Burmese Eleven Media Group Daily Print, online Independent News, sports        450,000 Website 8.13 green checkmark
The Standard Time Daily National 2013 Burmese U Ko Ko Lay Weekly Print, online Independent All        300,000 Website 8.11 green checkmark
The Voice Daily National 2013 Burmese Living Color Media Co., Ltd. Weekly Print, online Independent All        300,000 Website 8.08 green checkmark
Mizzima National 1998 Burmese / English Mizzima Media Co. Ltd Daily Online Pro-democracy All 126,000 Website 8.07 NO
The Myanmar Times National 2000 Burmese/English Myanmar Consolidated Media Co. Ltd. (MCM) Daily Print, online Pro-government All        800,000 Website 8.06 green checkmark
Internet Journal National 2010 Burmese Information Matrix Co., Ltd. Weekly Print, online Independent IT          46,000 Website 7.81 NO
Kumudra National 2000 Burmese Kumudra News Weekly Print, online Independent All        700,000 Website 7.71 NO
The Yangon Times Daily National 2012 Burmese Yangon Media Group Ltd Weekly Print, online Independent All        750,000 Website 7.10 green checkmark
The Commerce Journal National 2012 Burmese State owned Weekly Print, online Pro-government Business          20,000 Website 6.89 green checkmark
New Light of Myanmar National 1914 Burmese/English State owned Daily Print, online Propaganda All          10,000 Website 6.55 NO
Kyemon (The Mirror) National 1957 Burmese State owned Daily Print, online Propaganda All        180,000 Website 6.53 NO
D-Wave National 2012 Burmese National League for Democracy (NLD) Party Daily Online Propaganda Politics  N/D  Website 6.33 NO
Myawady Daily National 2011 Burmese State owned Daily Print, online Propaganda All          35,000 Website 6.29 NO
Myanma Alin National 1914 Burmese State owned Daily Print, online Propaganda All        220,000 Website 6.26 NO

 

NOTES

The above rankings were last updated on February 28, 2019, and are based on the most recent Credibility Score Reports and Annual Audit Reports issued as of the end of 2018.

 

LEGAL NOTICE

The word marks “AMW Verified”, and “AMW Credibility Score” are the registered trademarks of Easton-Harlow Press. The use or misuse of these trademarks or any other content on this site, except as provided in these Conditions of Use or in the Content, is strictly prohibited.